مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
۰ نفر

مارها آن‌قدر هم بدجنس نیستند که فقط ما انسان‌ها را نیش بزنند؛ از زهر مار برخی گونه‌های این خزنده، پادزهری تولید می‌شود که با کمک آن، جان انسان‌های مارگزیده را دوباره به آن‌ها باز می‌گرداند.

مار

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما خزنده‌ای که این روزها حسابی خبرساز شده، ماری از گونه «تایپان» به نام توفان است که رکورد تولید زهر را شکسته و می‌تواند هر لحظه که بخواهد، آن‌قدر زهر تولید کند که جان ۴۰۰ نفر را بگیرد! البته چون جناب توفان، آن‌قدرها هم بدجنس نیست، با زهرش می‌توان جان ۴۰۰ نفر انسان نیش خورده را هم نجات داد.

بیش‌تر بخوانید:

گیاه شفابخشی که زخم عمیق یک اورانگوتان را درمان کرد + اسم گیاه

این مار رکورددار، در پارک خزندگان استرالیا زندگی می‌کند؛ جایی که علاوه بر نمایش حیوانات، از گونه‌هایی مراقبت می‌کنند که از محصولاتشان در تولید دارو استفاده می‌شود.

بالاترین میزان سم تولید شده توسط یک مار در جهان، ۴/۹ گرم بود که حالا این رکورد را توفان، با تولید ۵/۲ گرم زهر شکسته است. بد نیست بدانید این میزان زهر، سه برابر بیش‌تر از زهر یک مار تایپان معمولی است.

«بیلی کولت»، مدیر پارک خزندگان استرالیا، ضمن اعلام این خبر، به سختی کار در این مرکز خطرناک اشاره کرد. او گفت کارکنان این مرکز، باید مارها را تشویق کنند تا پلاستیک‌های مخصوصی را گاز بگیرند تا زهر آن‌ها خارج و ذخیره شود؛ اما در برخی موارد، مارها آن‌قدر عصبی و سرکش می‌شوند که به کارکنان این پارک پژوهشی نیز آسیب می‌رسانند. او معتقد است کارکردن در این پارک، یکی از خطرناک‌ترین شغل‌های جهان است.

ماری که رکورد زهرمار جهان را زد!

کد خبر 870257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    خطرناک هست ولی درآمدش خیلی خوبه